Zajęcia z psem obniżają lęki u dzieci a tym samym napięcia mięśniowe. Zmniejszają poczucie samotności – nawet po zajęciach dziecko nosi pozytywne wspomnienia o psie, wspomagają komunikację ze światem zewnętrznym i stymulują mowę – zdarza się, że dzieci mające duże problemy z mówieniem przy zwierzęciu przełamują te bariery, a nawet więcej – rozwijają słownictwo.
Pies niesie za sobą same pozytywne reakcje umysłu i ciała. W tuptusiowym przedszkolu psy stanowią bardzo ważny element terapeutyczny, są nauczone pracy z dziećmi i przede wszystkim stanowią część naszej tuptusiowej rodziny dzięki czemu, jako stali bywalcy sal i ogródków, sprawiają, że dzieci obcują z nimi jakby były ich własnymi psami.
Dogoterapia w naszym przedszkolu prowadzona jest przez dwa psy - charty rosyjskie; Toti i Lea. Dzieciaki uwielbiają ich spokój oraz długie i mięciutkie futro. Oba psy są bardzo duże i dzięki temu przedszkolaki przechodzą pod nimi na czworakach jak pod mostem. Uwielbiają także talent wokalny jednego z nich - gdy Toti słyszy harmonijkę to „śpiewa” w rytm muzyki.