Samoocena, samoświadomość, to jestem JA
Postrzeganie i badanie własnej osoby rozpoczyna się od własnego ciała, dziś skupmy się na wyglądzie.
Do zajęć potrzebne będzie duże lustro (tak oby dziecko mogło obejrzeć w nim całą swoją sylwetkę). Stajemy wraz z dzieckiem przed lustrem i zadając poniższe pytania zachęcam je do samoopisu.
Przykładowo
Czy twoje włosy są jasne czy ciemne?
Czy twoje włosy są krótkie czy długie, kręcone czy proste
Czy twoje oczy są niebieskie czy brązowe?
Czy jesteś wyższy czy niższy niż (podajemy imię znajomego dziecka w podobnym wieku)?
Następnie prosimy nasze dziecko o wycięcie lub wycinamy wraz z dzieckiem załączone obrazki.
Uzupełniamy wiek dziecka wpisując odpowiednią cyfrę. Ostatnie dwa kartoniki są na własne pomysły dziecka.
Następnie wraz z dzieckiem wybieramy te obrazki które najlepiej opisują wygląd dziecka W razie wątpliwości wracamy przed lustro. Wybrane obrazki przyklejamy na kartę pracy „To jestem ja”.
Na zakończenie prosimy dziecko aby spróbowało narysować swoja postać. Zwracamy jego uwagę na wcześniejszy opis i wybrana kartoniki i prosimy aby pamiętało o nich podczas rysunku
W przypadku młodszych dzieci sami rysujemy postać a następnie prosimy dziecko o dobór odpowiedniego koloru kredki na narysowania włosów, oczu elementów stroju i wspólnie uzupełniamy szczegóły.